loading...
شیــمـی سـلــامـــی/ شیمی دبیرستان
آخرین ارسال های انجمن
pouyamoghadam بازدید : 606 چهارشنبه 05 آذر 1393 نظرات (0)

حسین فرمقدم

کلاس 03

دبیرستان نصیری


دید کلی

برخلاف این تصور که تولید کاغذ اساسا یک فرآیند مکانیکی است، در این فرآیند ، پدیده‌های شیمیایی نقش برجسته‌ای دارند. از تبدیل چوب به خمیر کاغذ گرفته تا تشکیل کاغذ ، اصول شیمیایی دخالت آشکاری دارند. لیگنین زدایی از یک منبع گیاهی مناسب ، معمولا چوب ، یک فرآیند شیمیایی ناهمگن است که در دما و فشار زیاد انجام می‌شود.

shafiei بازدید : 531 چهارشنبه 05 آذر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

نام: سبحان

نام خانوادگي: شفيعي ثابت

كلاس 04

دبيرستان شهيد نصيري

 

تصفیه آب

تصفیه آب در واقع فرآیند میکروب زدایی آب و قابل آشامیدن ساختن آن برای انسان است. در این فرآیند مراحل مختلفی وجود دارد که آب آلوده باید از ان عبور داده شود تا به آب سالم تبدیل شود. این مراحل به میزان آلودگی آب منبع و کیفیت آن بستگی دارد. معمولا آب های زیر زمینی آلودگی کمتری نسبت به اب های سطحی دارند که با مقادیر کمی کلر تصفیه می شوند. اما آب های سطحی که آلوده تر و کدرتر هستند به مراحل و فرایندهای پچیده تری نیاز دارند. این مراحل در تصفیه خانه به شرح زیر می باشند:

tak بازدید : 508 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

دیبرستان شهید نصیری

محمد مهدی یوسفی

استاد راهنما:اقای سلامی

موضوع :سینتیک شیمیایی

چهارم تجربی

 

سال:93-94

سینتیک شیمیایی

 

چکیده: در حالت کلی سینتیک شیمیایی را می‌توان علم مطالعه سیستم های ناظر برتجزیه شیمیایی و یا تغییر حالت مولکول ها دانست. به عبارت دیگر سینتیک را می‌توان علم مکمل ترمودینامیک دانسته و سیستم هایی را که توزیع انرژی آنها با زمان تغییر می‌نماید مطالعه کرد. نظریه‌هایی که اثرات متقابل شیمیایی را توجیه می‌کنند بطور گسترده‌ای بر اساس نتایج تجربی پایه گذاری شده‌اند که با روشهای ترمودینامیکی و سینتیکی به دست می‌آیند.

متن مقاله:

tak بازدید : 659 یکشنبه 02 آذر 1393 نظرات (0)

محمد مهدی یوسفی

چهارم تجربی

استاد راهنما: اقای سلامی

موضوع :تعادل شیمیایی

سال : 93-94

 

تعادل شیمیایی، معرفی واکنش ها و سامانه های تعادلی

این مقاله سرفصلی برای شروع مبحث آشنایی با تعادل های شیمیایی است. در این جا ابتدا شما را با واکنش های برگشت پذیر که مبنای درک عنوان این بخش یعنی تعادل شیمیایی است، آشنا می کنیم و به دنبال آن ویژگی های عمومی سامانه های تعادلی را برخواهیم شمرد.

 

mr7 بازدید : 399 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

شنیده ایم که می گویند هر کس روزی یک سیب بخورد، دیگر نیازی به دکتر پیدا نمیکند. اما 8 لیوان آب در روز چه نفعی برای ما دارد؟ ٢صرفنظر از نفخ شکم، آب مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. هر سلول از بدن ما برای درست عمل کردن به آب نیاز دارد و هر عمل متابولیک در بدن نیز تشنه ی آن است.


تقریباً %55 تا %75 از حجم بدن از آب تشکیل شده است، و اگر آبی که در روز از طریق نفس کشیدن، عرق کردن و ادرار از دست می دهیم را حدود 8 لیوان فرض کنیم، ضروری است که بخواهیم این میزان را با خوردن آب دوباره جبران کنیم.

1234567 بازدید : 355 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

 

 

عنوان:شیمی دارویی

نام و نام خانوادگی:ماهان احمدپور

نام دبیرستان: شهید نصیری

کلاس:04

تعاریف اولیه ‌از شیمی ‌دارویی

شیمی ‌دارویی ، جنبه‌ای از علم شیمی ‌است که درباره کشف ، تکوین ، شناسایی و تغییر روش اثر ترکیبات فعال زیستی در سطح مولکولی بحث می‌کند و تاثیر اصلی آن بر داروهاست، اما توجه یک شیمی‌دان دارویی تنها منحصر به دارو نبوده و بطور عموم ، دیگر ترکیباتی که فعالیت زیستی دارند، باید مورد توجه باشند. شیمی ‌دارویی ، علاوه بر این ، شامل جداسازی و تشخیص و سنتز ترکیباتی است که می‌توانند در علوم پزشکی برای پیشگیری و بهبود و درمان بیماریها بکار روند.

 

amirhoseinbarbin بازدید : 326 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

 

اميرحسين بربين

كلاس 0/4

مقدمه

امروزه حفظ منابع آب ، يعني حياتي ترين ماده اي که بشر به آن نياز دارد بطور فزاينده اي مورد توجه مجامع مختلف بين المللي قرار گرفته است . رشد روزافزون جمعيت و در نتيجه بهره برداري بيش از حد از منابع محدود آب از يک طرف و آلوده شدن آنها بسبب فعاليتهاي گوناگون زيستي ، کشاورزي و صنعتي بشر از طرف ديگر همگي دست به دست همديگر داده و زنگ خطر بحران آب را در سالهاي آينده به صدا در آورده است .

mohamad بازدید : 1787 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

  به نام خدا   

 مهدی محمدیاری

ملاصدرا 1 کلاس 11  

آقای معاف    

     موضوع:آرایش الکترونی

آرایش الکترونی نحوه چنیش الکترون‌ها در اوربیتال‌ها اطراف هسته اتم را نشان می‌دهد. و شیوه پر شدن زیر لایه‌ها به ترتیب زیر است:

۱s ۲s ۲p ۳s ۳p ۴s ۳d ۴p ۵s ۴d ۵p ۶s ۴f ۵d ۶p ۷s ۵f ۶d ۷p

در s حدأکثر ۲ الکترون در p حدأکثر ۶ الکترون در d حدأکثر ۱۰ و در f حدأکثر ۱۴ الکترون قرار می‌گیرد. به طور مثال آرایش الکترونی گالیوم که ۳۱ الکترون دارد به صورت زیر نوشته می‌شود:

۱s(۲)۲s(۲)۲p(۶)۳s(۲)۳p(۶)۴s(۲)۳d(۱۰)۴p(۱)

که البته به صورت مرتب شده و به شکل زیر نوشته می‌شود

۱s(۲)۲s(۲)۲p(۶)۳s(۲)۳p(۶)۳D(۱۰)۴s(۲)۴p(۱)

اصل آفبا (به آلمانی: Aufbau)، به معنی ساختن یکی از اصول آرایش الکترونی است که می‌گوید:

mehrshadabdi بازدید : 485 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

 

به نام خدا

مهرشاد عبدی

تصفیه آب

دبیر مربوطه:آقای سلامی

 

 

تصفیه آب برای مصرف بشر دارای سابقه‌ای بسیار طولانی و قدیمی است. بیکر Baker به منابعی اشاره می‌کند که بر طبق آن، تاریخ تصفیه آب به دو هزار سال پیش از میلاد می‌رسد.
تصفیه آب برای مصرف بشر دارای سابقه‌ای بسیار طولانی و قدیمی است. بیکر Baker به منابعی اشاره می‌کند که بر طبق آن، تاریخ تصفیه آب به دو هزار سال پیش از میلاد می‌رسد.


123456789 بازدید : 357 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

به نام خدا

نام دبیر:آقای سلامی 

عنوان:عطر 

نام و نام خانوادگی:سعید اکوان 

کلاس:04 

نام دبیرستان:شهید نصیری

دید کلی

عطرها موادی هستند که انسان‌ها برای اینکه خوش‌بو باشند و در نزد دیگران مقبول ، از آنها استفاده می‌کنند. عطرهایی که از مواد طبیعی بدست می‌آیند، مانند مشک آهوی ختن ، اندکند. اغلب این مواد ، از مواد شیمیایی و بصورت سنتزی تولید می‌شوند. با ساختار عطرها آشنا می‌شویم.

 


 

123456 بازدید : 251 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

به نام خدا

 

نام دبیر:آقای سلامی

 

 

عنوان:شامپو

 

 

نام و نام خانوادگی:مهراد عزیزپور

 

 

 

کلاس:04

 

 

 

نام دبیرستان:شهید نصیری

 

فرمول کلی

اکثر شامپوها دارای فرمول یکسانسدیم لوریل اتر سولفاتوتری اتانول آمین لورین سولفاتهستند. بنابرایناکثر شامپوها کار مشترکی انجام می‌دهند.بجز برخی از شامپوها که مصارف خاصی دارند.

نظر پزشکان در مورد نوع شامپوها

پزشکان متخصص پوست و مو ، اتفاق نظر دارند که نوع شامپو هیچ تاثیری در کاهش ریزش مو و یا پیشگیری از ریزش مو ندارد. غلظت زیاد (که تنها با افزودن بیشتر موادی مثل نمک طعام ایجاد می شود) ،عطرو بوی دل‌انگیز ، رنگهای متنوع و شکل و حالت صدفی مانند ، روشهایی هستند که از نظر روانی تاثیر بسزایی برای جلب مشتری دارند.


 

pouyamoghadam بازدید : 2882 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

حسین فرمقدم

کلاس 03

مدرسه ی نصیری


نَفت مایعی غلیظ و افروختنی به رنگ قهوه‌ای سیر یا سبز تیره است كه در لایه‌های بالایی بخش‌هایی از پوسته كره زمین یافت می‌شود. نفت شامل آمیزه پیچیده‌ای از هیدروكربن‌هایی گوناگون است. بیشتر این هیدروكربن‌ها از زنجیره آلكان هستند ولی ممكن است از دید ظاهر، تركیب یا خلوص تفاوت‌های زیادی داشته باشند. ریشه واژه نفت از واژه اوستایی «نافتا» است. در برخی منابع قدیمی به صورت نفط نیز آمده است.

پی فور فیلم

 

 

 

 

shafiei بازدید : 458 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

بسمه تعالي

موضوع تحقيق: آب‌های زیرزمینی

نام محقق: سبحان شفيعي ثابت

نام دبيرستان: شهيد نصيري

نام دبير: آقاي سلامي


آب‌های زیرزمینی به آب‌هایی گفته می‌شود که در لایه‌های آب‌دار و اشباع زیر زمین تجمع پیدا کرده‌است. این آب‌ها فقط حدود ۴ درصد از مجموعه آب‌هایی را که فعالانه در چرخه آب‌شناختی دخالت دارند، تشکیل می‌دهد. با این وجود حدود ۵۰ درصد جمعیت دنیا از نظر آب شرب متکی به همین آب‌های زیرزمینی هستند.

نوع رایج چشمه‌های آشامیدن آب در روستاهای اوکراین که شیپوت نامیده می‌شوند.

 

habib93 بازدید : 405 دوشنبه 19 آبان 1393 نظرات (0)

 

 

به نام خدا

 

نام دبیر : آقای سلامی 

نام ونام خانوادگی : حبیب فکری خطیبی 

کلاس : 04  

دبیرستان ویژه فرهنگیان

 ساختار خميده ي مولکول آب

اگر يک ميله پلاستيکي را به پارچه ي پشمي بماليد تا داراي بار الکتريکي شود وآن را به باريکه اي از آب نزديک کنيد

مي بينيد که آب از مسير خود منحرف شده و به ميله ي پلاستيکي نزديک مي شود . در توجيه اين پديده مي توان گفت که مولکول آب داراي

دو سر مثبت و منفي هستند . يعني مولکول آب يک مولکول قطبي است که از سر مثبت خود جذب ميله ي پلاستيکي با بار منفي مي شود .

شواهد تجربي نشان مي دهد که مولکول آب شکل خميده اي (V شکل ) دارد و شيميدانان بعد از آزمايشهاي بسيار متوجه شدند که درسمت اکسيژن بار

منغي و درسمت هيدروژن بار مثبت وجود دارد .

12345 بازدید : 77 چهارشنبه 14 آبان 1393 نظرات (0)

به نام خدا

نام دبیر:آقای سلامی

عنوان:سختی آب

نام و نام خانوادگی:فرشاد کهنسال

کلاس:04

نام دبیرستان:شهید نصیری

 

 

 

عناصر ایجاد کننده سختی آب

صابون عمدتا توسطکلسیمومنیزیمقابل ترسیب است، ولی به غیر از آنهافلزاتدیگری نظیرآلومینیوم،آهن،منگنز،استرانسیموروینیز در ایجاد سختیآبشرکت می‌کنند، ولی از این نظر که دوعنصراولی در مقادیر زیاد در آبهای طبیعی وجود دارند، لذا سختی آب بطور عمده بر اساس این دو سنجیده می‌شود. ولی با وجود این ، اگر مقادیر فلزات دیگر قابل توجه باشد، باید آنها را نیز محسوب داشت.

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 1479 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (3)

به نام خدا

سوالات طبقه بندی شده نهایی شیمی ۳ دی ۸۲ تا شهریور ۹۳ همراه پاسخ تشریحی توسط سید طالب موسوی + جزوه ( جدید )

nasiri01 بازدید : 250 چهارشنبه 07 آبان 1393 نظرات (0)

     محمد رضا یحیی خان

      کلاس: 01  

      مدرسه:شهید نصیری

 دوستان یکی از شگفتی های ساختمان بدن ماانسانها . مقدار ابی است که در بدن ما وجود دارد.یعنی 60تا70 درصد وزن مارا اب تشکیل میدهد. عزیزان براستی علت وجود این همه اب در بدن انسان چیست؟محققان علت را خنک نگه داشتن بدن میدانند.  دیگر وظیفه اب جلوگیری از ضربه های شدید به اندام هاست مثال:مایعی که اطراف مغز است باعث میشود که مغز از صدمات سخت محفوظ بماند.  اب به علت انحلال پذیری میتواند هم مفید هم مضر .   معمولا تصور میکنیم وقتی تشنه هستیم که گلوی ما خشک شده ولی حقیقت این است تشنگی از خون سرچشمه میگیرد.ذخیره اب بدن انسان خیلی کمتر از ذخیره غذایی است.فردی که در یک اتاق سرد استراحت نماید حداکثر میتواند دوازده روز بدون اب زنده بماند.                        

 پس دوستان حالا از این مایع زندگی بخش درست استفاده کنین .....                                                                                    خلاصه نوشته افسانه دینی زاده

pouyamoghadam بازدید : 431 پنجشنبه 01 آبان 1393 نظرات (0)

حسین فرمقدم

کلاس  :  03

مدرسه ی نصیری


چرا مولکول آب ساختار خمیده دارد؟

 

 

مولکول آب یک مولکول قطبی است که دارای دو سر مثبت و منفی می باشد. سر مثبت هیدروژنها و سر منفی را اکسیزن تشکیل میدهد. اتمهای هیدروژن با اشتراک گذاشتن الکترون خود با اتم اکسیژن پیوند کوالانسی تشکیل میدهند. روی اتم اکسیژن دو جفت الکترون ناپیوندی وجود دارد که این جفت الکترونها با ایجاد دافعه روی پیونهای کوالانسی بین اتمهای اکسیژن و هیدروژن، به آنها نیرو وارد کرده و اتمهای هیدروژن را به طرف هم میراند در نتیجه مولکول آب شکل خمیده به خود میگیرد. 

پی فور فیلم

pouyamoghadam بازدید : 287 پنجشنبه 10 مهر 1393 نظرات (0)

به نام خداوند بخشنده مهربان

حسین فرمقدم

کلاس 03

 

مدرسه ی شهید نصیری


باران مصنوعی

 

انسان از بدو پيدايش تاكنون درصدد برآمده تا شرايط نامساعد زيست محيطي اطراف خود را به نحوه دلخواه تغيير دهد و اگرچه توانسته به پيشرفتهاي قابل توجهي نيز دست يابد، اما با توجه به ماهيت متغير هوا و ويژگيهاي ديناميكي آن و نيز عدم شناخت و ارزيابي كافي انسان در اين زمينه، كمتر توفيق تعديل پديده هاي نامساعد جوي را بر وفق مراد خويش داشته است.

shafiei بازدید : 618 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (1)

بسمه تعالی

عنوان: یخ های قطبی و یخچال های طبیعی

نام و نام خانوادگی: سبحان شفیعی ثابت

کلاس 04

دبیرستان شهید نصیری

 

 

یخچال طبیعی یا یَخ‌رود (به فارسی تاجیکی: پیریَخ) توده‌ای یخ است که بر اثر نیروی گرانش از نواحی بلند کوهستانی یا در نواحی قطبی، که دارای هوای بسیار سردی هستند، به آرامی جریان پیدا می‌کند. اگر مشتی برف به محکمی در دست فشرده شود، برف به یخ تبدیل می‌شود. این همان رویدادی است که پس از بارش برف، در دره‌های مرتفع کوهستانی رخ می‌دهد. برف در کف دره، بر اثر فشار برف‌های بالایی فشرده و به یخ تبدیل می‌شود.


 

جابجایی یخچال

یخچال طبیعی آلچ (Aletsch)، سوئیس.

تعداد صفحات : 51

درباره ما
Profile Pic
داریوش سلامی ..................................................................................... کارشناسی ارشد شیمی فیزیک................................................................... دبیرشیمی ناحیه1رشت .......................................................................... .shimisalami@yahoo.com ................................................................ شیمی یکی از مهمترین علوم پایه است که نقش کلیدی در زندگی بشر امروزی دارد و هر جنبه از زندگی ما ارتباط نزدیکی با این علم دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به سایت نمره بدهید.
    پیوندهای روزانه
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1015
  • کل نظرات : 183
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 461
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 233
  • باردید دیروز : 263
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 2,526
  • بازدید ماه : 1,469
  • بازدید سال : 48,880
  • بازدید کلی : 1,541,508
  • کدهای اختصاصی