loading...
شیــمـی سـلــامـــی/ شیمی دبیرستان
آخرین ارسال های انجمن
سلامی (مدیر سایت) بازدید : 331 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (0)

Shimi3_Nahayi_Tamaddoni

همکار گرامیمان، جناب آقای علیرضا تمدنی، اقدام به گرد آوری و دسته‌بندی موضوعی سؤالات امتحان‌های نهایی پایه سوم ریاضی و تجربی (شامل سؤالات خرداد، شهریور و دی) از دی ۸۲ (همراه با پاسخ کلیدی مسایل) نموده‌اند که به مرو زمان به‌روز خواهد شد. هم‌چنین جناب آقای جلال نوری دبیر شیمی دبیر شیمی شهرستان مهاباد (آذربایجان غربی) پاسخنامه تشریحی این مجموعه را آماده نموده‌اند که به مرور زمان کامل خواهد شد. با تشکر فراوان از این دوستان گرامی به دلیل به اشتراک گذاشتن این مجموعه بسیار مفید و کابردی برای دانش آموزان و دبیران، در زیر می‌توانید این مجموعه ۱۱۱ صفحه‌ای را دانلود نمایید:

دانلود مجموعه سؤالات دسته بندی شده‌ی امتحانات نهایی کشوری (۸۲ تا ۹۴)
Format: PDF   |   Size: 9.13MB

منبع : شیمی یزد

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 1479 جمعه 09 آبان 1393 نظرات (3)

به نام خدا

سوالات طبقه بندی شده نهایی شیمی ۳ دی ۸۲ تا شهریور ۹۳ همراه پاسخ تشریحی توسط سید طالب موسوی + جزوه ( جدید )

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 486 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (2)

به نام خدا

قابل توجه دانش آموزان سوم تجربی دبیرستان شهید نصیری

فایل های زیر جزوه کامل شیمی 3 به همراه نمونه سوال تشریحی ونمونه سوال

تستی را با رمز کلاس دانلود نمایید.

                                                                            با آرزوی موفقیت شما

دانلود بخش اول شیمی 3

دانلود بخش دوم شیمی 3

دانلود بخش سوم شیمی 3

دانلود سوالات تشریحی شیمی 3

دانلود سوالات تستی شیمی 3

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 1044 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

 

شیمی۳

شیمی۲

شیمی ۱و ۲ پیش دانشگاهی

پاسخ ها را در ادامه ببینیند.....



hosseini بازدید : 585 جمعه 13 دی 1392 نظرات (1)

                                                چکیده مطالب شیمی سوم دبیرستان                                                 گردآورنده:محمد حسین جان نثار حسینی                                                                                                                                               مدرسه:شهید نصیری                                                                                                                                                                        مقطع تحصیلی:سوم دبیرستان/تجربی

lord بازدید : 622 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

 

به نام خدا

نام محقق : مهدی حبیبی

دبیرستان شهید نصیری

کلاس: 11

« مختصری در باره آرسنیگ »

 

اطلاعات اولیه

آرسنیک ، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با علامت As مشخص است و دارای عدد اتمی ۳۳ می‌باشد. آرسنیک ، شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد ِ سیاه و خاکستری یافت می‌شود. آرسنیک و ترکیبات آن ، بعنوان آفت‌کش مورد استفاده قرار می‌گیرند: علف کش ، حشره کش و آلیاﮊهای مختلف.

آرسنیک

خصوصیات قابل توجه

آرسنیک از نظر شیمیایی شبیه فسفر است، تا حدی که در واکنشهای بیوشیمیایی می‌تواند جایگزین آن شود. لذا سمی می‌باشد. وقتی به آن حرارت داده شود، بصورت اکسید آرسنیک در می‌آید (اکسیده می‌شود) که بوی آن مانند سیر است. آرسنیک و ترکیبات آن همچنین می‌توانند بر اثر حرارت به گاز تبدیل شوند. این عنصر به دو صورت جامد وجود دارد: زرد و خاکستری فلز مانند.

 

کاربردها
* در قرن بیستم ، آرسنِت سرب بعنوان یک آفت کش برای درختان میوه به‌خوبی مورد استفاده قرار گرفت، ( استفاده از آن در افرادِکه به این کار اشتغال داشتند، ایجاد آسیبهای عصب شناسی کرد ) و آرسنیت مس در قرن نوزدهم بعنوان عامل رنگ کننده در شیرینی‌‌ها بکار رفت.* در سموم کشاورزی و حشره کشهای مختلف استفاده می‌شود.* آرسنید گالیم یک نیمه رسانای مهمی است که در IC ها بکار می‌رود. مدارهایی که از این ترکیب ساخته شده‌اند، نسبت به نوع سیلیکونی بسیار سریعتر هستند ( البته گرانتر هم می‌باشند ). آرسنید گالیم بر خلاف سیلیکون آن band gap مستقیم است. پس می‌تواند در دیودهای لیزری و LED ها برای تبدیل مستقیم الکتریسیته به نور بکار رود.* تری‌اکسید آرسنیک در خون شناسی برای درمان بیماران سرطان خون حاد که در برابر ATRA درمانی مقاومت نشان می‌دهند، بکار می‌رود.* در برنز پوش کردن و ساخت مواد آتش بازی و ترقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تاریخچه

آرسنیک ( واﮊه یونانی arsenikon به معنی اریپمنت زرد ) در دوران بسیار کهن شناخته شده است . از این عنصر به کرات برای قتل استفاده شده است. علایم مسمومیت با این عنصر تا قبل از آزمایش مارش تا حدی نا مشخص بود. “آلبرتوس مگنوس” را اولین کسی می دانند که در سال ۱۲۵۰ این عنصر را جدا کرد . “جوان شرودر” در سال ۱۶۴۹ دو روش برای تهیه آرسنیک منتشر کرد.

 

پیدایش
آرسوپیزیت ( سنگ آرسنیک) که میس پیکل Mispickel هم نامیده می‌شود، سولفوری است که بر اثر حرارت ، بیشترِن مقدار آرسنیک از سولفید آهن آن جدا می‌شود. مهمترین ترکیبات آرسنیک عبارت است از: آرسنیک سفید ، سولفید آن ، گرد حشره کش ، آرسنیت کلسیم و آرسنیت سرب.

از گرد حشره کش ، آرسنیت کلسیم و آرسنیت سرب بعنوان سموم و حشره کشها در کشاورزی استفاده می‌شود .این عنصر گاها” بصورت خالص یافت می‌شود، ولی معمولا” بصورت ترکیب با نقره ، کبالت ، نیکل ، آهن ، آنتیموان یا سولفور وجود دارد.

 

هشدارها
آرسنیک و بسیاری از ترکیبات آن سمی هستند. آرسنیک با مختل کردن وسیع سیستم گوارشی و ایجاد شوک ، منجر به مرگ می‌شود.


خواص فیزیکی و شیمیایی عنصر آرسنیک :
عدد اتمی: 33
جرم اتمی:74.92160
نقطه ذوب :
C°808
نقطه جوش :
C°603
شعاع اتمی :
Å 1.33
ظرفیت: 3و5
رنگ: خاکستری
حالت استاندارد: جامد
نام گروه: 15
انرژی یونیزاسیون :
Kj/mol 9.81
شکل الکترونی: 4
P 3 2 1s22s2p63s23 p63d 104s
شعاع یونی :
Å 0.58
الکترونگاتیوی:2.18
حالت اکسیداسیون: ±3,5
دانسیته: 5.72
گرمای فروپاشی :
Kj/mol 369.9
گرمای تبخیر :
Kj/mol 34.76
مقاومت الکتریکی :
Ohm m 0.00000033
گرمای ویژه:
J/g Ko 0.33
دوره تناوبی:4
شماره سطح انرژی : 4
اولین انرژی : 2
دومین انرژی : 8
سومین انرژی : 18
چهارمین انرژی : 5
ایزوتوپ :
ایزوتوپ نیمه عمر
As-71 2.7 روز
As-72 26.0 ساعت
As-73 80.3 روز
As-74 17.8 روز
As-75 پایدار
As-76 26.3 ساعت
As-77 39.0 ساعت
As-79 9.0 دقیقه

اشکال دیگر :
هیدرید ارسنیک
AsH3
اکسید ارسنیک
As2O3
تری کلرید ارسنیک
AsCl3 و پنتا کلرید ارسنیک AsCl5

mojtaba بازدید : 5405 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (4)

انواع روشهای موازنه کردن واکنش شیمیایی

واکنشهاي شيميايي را مي توان به صورت معادله هايي نوشت و در آن از نمادهاي شيميايي عنصرها براي نمايش دادن آنها استفاده کرد. بر طبق قانون پايستگي جرم تعداد اتمهاي هر عنصر بايد در دو طرف معادله يکسان باشد يعني معادله بايد موازنه باشد.:.

mahdimaleki بازدید : 488 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

محلول ها

 

نام دانش آموز: عادل شيرزاد چناري

 

دید کلی
محلولها ، مخلوطهایی همگن هستند. محلولها را معمولا بر حسب حالت فیزیکی آنها طبقه بندی می‌کنند: محلولهای گازی ، محلولهای مایع و محلولهای جامد. بعضی از آلیاژها محلولهای جامدند؛ سکه‌های نقره‌ای محلولهایی از مس و نقره‌اند و برنج محلولی جامد از روی در مس است. هر آلیاژی محلول جامد نیست، بعضی از آلیاژها مخلوطهایی ناهمگن اند. محلولهای مایع متداولترین محلولها هستند و بیشترین کاربرد را در بررسیهای شیمیایی دارند. هوا هم مثالی برای محلولهای گازی می‌باشد.
ماهیت محلولها
در یک محلول ، معمولا جزئی که از لحاظ کمیت بیشترین مقدار را دارد، حلال و سایر اجزا را مواد حل شده (حل شونده) می‌گوییم. اما گاهی آسانتر آن است که جزئی از محلول را با آنکه مقدارش کم است، حلال بنامیم و گاهی اصولا اطلاق نام حلال و حل شونده به اجزای یک محلول (مثلا محلولهای گازی) چندان اهمیتی ندارد. بعضی از مواد به هر نسبت در یکدیگر حل می‌شوند.

امتزاج پذیری کامل از ویژگیهای اجزای تمام محلولهای گازی و بعضی از اجزای محلولهای مایع و جامد است. ولی غالبا، مقدار ماده ای که در حلال معینی حل می شود، محدود است. انحلال پذیری یک ماده در یک حلال مخصوص و در دمای معین، بیشترین مقداری از آن ماده است که در مقدار معینی از آن حلال حل می شود و یک سیستم پایدار به وجود می آورد.
غلظت محلول
برای یک محلول معین ، مقدار ماده حل شده در واحد حجم حلال یا در واحد حجم محلول را غلظت ماده حل شده می‌گوییم. مهمترین نوع غلظتها که در آزمایشگاه بکار می‌رود مولاریته و نرمالیته است. مولاریته عبارت است از تعداد مولهای یک ماده که در یک لیتر محلول وجود دارد. به همین دلیل آن را مول بر لیتر یا M/L می‌گیرند. نرمالیته یک محلول عبارتست از تعداد هم ارز گرمهای (اکی والان گرم های) ماده موجود در یک لیتر محلول. نرمالیته را با N نشان می‌دهند.
انواع محلولها
محلولهای رقیق
محلولهایی که غلظت ماده حل شده آنها نسبتا کم است.
محلولهای غلیظ
محلولهایی که غلظت نسبتا زیاد دارند.
محلول سیر شده
اگر مقدار ماده حل شده در یک محلول برابر با انحلال پذیری آن در حلال باشد، آن محلول را محلول سیر شده می‌نامیم. اگر به مقداری از یک حلال مایع ، مقدار زیادی ماده حل شونده (بیشتر از مقدار انحلال پذیری آن) بیفزاییم، بین ماده حل شده و حل شونده باقیمانده تعادل برقرار می‌شود. ماده حل شونده باقیمانده ممکن است جامد ، مایع یا گاز باشد. در تعادل چنین سیستمی ، سرعت انحلال ماده حل شونده برابر با سرعت خارج شدن ماده حل شده از محلول است. بنابراین در حالت تعادل ، غلظت ماده حل شده مقداری ثابت است.
محلول سیر نشده
غلظت ماده حل شده در یک محلول سیر نشده کمتر از غلظت آن در یک محلول سیر شده است.
محلول فراسیرشده
می‌توان از یک ماده حل شونده جامد ، محلول فراسیر شده تهیه کرد که در آن، غلظت ماده حل شده بیشتر از غلظت آن در محلول سیر شده است. این محلول ، حالتی نیم پایدار دارد و اگر مقدار بسیار کمی از ماده حل شونده خالص بدان افزوده شود، مقداری از ماده حل شده که بیش از مقدار لازم برای سیرشدن محلول در آن وجود دارد، رسوب می‌کند.
خواص فیزیکی محلولها
بعضی از خواص محلولها به دو عامل ، نوع ماده حل شده و غلظت آن در محلول بستگی دارند. این مطلب برای بسیاری خواص فیزیکی محلولها از جمله ، محلولهای آبی درست به نظر می‌رسد. برای مثال، محلول نمک طعام در آب بی رنگ پرمنگنات پتاسیم در آب، بنفش صورتی است (در اینجا نوع ماده حل شده مطرح است). افزون بر این ، می‌دانیم که هر چه بر محلول پرمنگنات آب بریزیم و آن را رقیقتر کنیم، از شدت رنگ آن کاسته می‌شود (اینجا غلظت محلول مطرح است).

یکی دیگر از خواص فیزیکی که به این دو عامل بستگی دارد، قابلیت هدایت الکتریکی محلول آبی مواد گوناگون است. چهار خاصه فیزیکی دیگر از محلولها وجود دارد که به نوع و ماهیت ذرات حل شده بستگی ندارد، بلکه فقط به مجموع این ذرات وابسته است. به عبارت دیگر ، تنها عامل موثر بر خواص محلول در اینجا ، غلظت است. چنین خواصی از محلول را معمولا "خواص جمعی محلولها" (خواص کولیگاتیو Colligative properties) می‌نامند و عبارتند از کاهش فشار بخار ، صعود نقطه جوش ، نزول نقطه انجماد و فشار اسمزی.
کاهش فشار بخار
وقتی یک حل شونده غیر فرار در یک حلال حل می‌شود، فشار بخار آن کاهش می‌یابد و مقدار کاهش به مقدار حل شونده بستگی دارد. هر چه میزان حل شونده بیشتر باشد، میزان کاهش در فشار بخار بیشتر است. برای مثال اگر دو ظرف را در نظر بگیریم که در آنها مقدار مساوی مایع وجود دارد که یکی محتوی مولکولهای آب خالص و دیگری محتوی محلول قند در آب است، بدیهی است که تعداد مولکولهای آب در واحد حجم از آب قند ، کمتر از آب خالص است. به همین نسبت ، تعداد مولکولهای آب در سطح آب قند ، نیز کمتر می‌باشد. بنابراین، نسبت مولکولهای پرانرژی آب که قادر به تبخیر از سطح آب قند هستند، کمتر می‌باشد و در نتیجه فشار بخار محلول کمتر می‌شود.
افزایش نقطه جوش
در اثر حل شدن مقداری حل شونده غیر فرار در یک حلال ، نقطه جوش آن افزایش می‌یابد. مقدار افزایش فقط به مقدار حل شونده بستگی دارد. برای مثال ، آب در شرایط متعارفی (دمای 25 درجه سانتیگراد و فشار بخار یک اتمسفر یا 760 میلی متر جیوه) در 100 درجه سانتیگراد می جوشد. اما اگر در آب، مقداری قند مثلا به غلظت یک مولال (یک مول در 1000 گرم آب) بریزیم، فشار بخار محلول آب قند به اندازه 14 میلی متر جیوه کاهش می‌یابد و در نتیجه محلول در 52/100درجه سانتیگراد می‌جوشد.
کاهش نقطه انجماد
وقتی یک حل شونده غیر فرار در یک حلال حل می‌شود، نقطه انجماد آن کاهش می‌یابد. بنابراین دمای انجماد محلولهای آبی همیشه کمتر از دمای انجماد آب خالص است. استفاده از این خاصیت در رادیاتور اتومبیل می‌باشد که برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور اتومبیل در زمستان ، به آن مقداری مایع به نام ضد یخ می‌افزایند. همچنین با اضافه کردن نمک (مانند کلرید سدیم) همراه با شن ریز روی آسفالت خیابانهای شهر ، هیدراته شدن یونهای نمکها مستلزم مصرف مقداری آب است که از ذوب شدن برف فراهم می گردد. بنابراین آب نمک غلیظی فراهم می‌شود که حتی در 20 درجه زیر صفر منجمد نمی‌شود.
فشار اسمزی
اگر در ظرف U شکلی ، حلال A از مخلوط حلال و حل شونده (B + A) به وسیله یک غشای نیمه تراوا ، جدا شود، چون فقط حلال از غشا عبور می‌کند، بعد از رسیدن به حالت تعادل ، ارتفاع مایع در قسمت (حاوی B + A) که حل شونده وجود دارد بالا می رود.
اگر به این ستون فشار وارد شود تا سطح مایع در دو طرف یکسان شود، این فشاراسمزی است که به علت حل شدن حل شونده غیر فرار در حلال ایجاد شده است.

به عکس فرآیند اسمز ، اسمز معکوس گویند که برای شیرین کردن آب استفاده می شود. همچنین برای تعیین جرم مولکولی پلیمرها ، پروتئینها و بطور کلی مولکولهای سنگین از فشار اسمزی استفاده می‌شود.

 

 

mahdi بازدید : 224 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

 

انرژی یونش

 

 

 

تهیه کننده:یاسر قاسمی 06 نصیری

 

علامت انرژی‌های یونش

در تعیین انرژی‌های یونش عناصر برای بیرون کشیدن الکتروناز اتم ، انرژی مصرف می‌شود، زیرا این امر متضمن فائق آمدن بر جاذبه متقابل هستهو الکترون است. پس چون سیستم ، در این فرآیند ، انرژی جذب می‌کند، انرژیهای یونش علامت مثبت دارند. مثلا می‌توان انرژی اولین یونش سدیمرا به صورت زیر نمایش داد:

(Na(g) → Na(g)+ + e(g

انرژی لازم برای جدا کردن سست‌ترین الکتروناز یک اتم منفرد گازی شکل و درحالت پایه یک عنصر را «انرژی اولین یونش» آن عنصرمی‌نامند.

(A(g) → A(g)+ + e(g

نماد (g) نشان دهنده حالت گازی عنصر و یون مربوطه است.


::496Kj+ = اولین یونش سدیم

danial_efatpanah بازدید : 1958 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

کیسه هوا

در ایربگ، 3 قسمت وجود دارد که در مجموع باعث انجام کار مذکور می شود:

1- کیسه نازکی از  پارچه نایلونی که در فرمان و داشبورد و این اواخر در درها و صندلیها تا شده و جاسازی می شود.

2- سنسور تصادف که باعث  inflateیا همان بادشدن و فعال شدن کیسه هوا می شود. فعال شدن کیسه هوا وقتی اتفاق می افتد که نیروی تصادف، حداقل، معادل نیرویی باشد که در اثر برخورد با یک دیوار آجری با سرعت 10تا 15 مایل بر ساعت(16 تا 24 کیلومتر بر ساعت) ایجاد می شود.این سنسور اطلاعات موردنیاز را از یک شتاب سنج که در یک تراشه جاسازی شده دریافت می کند.

 

danial_efatpanah بازدید : 1012 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

تصویر

 

استوکیومتری ( برگرفته تاز واژه های یونانی Stoichein به معنی عنصر و metron به معنی اندازه گیری ) شاخه ای از علم شیمی است که با روابط کمی میان عناصر در تشکیل مواد مرکب و میان عناصر و مواد مرکب درواکنشهای شیمیایی سروکار دارد. استوکیومتری یک ماده مرکب بر فرمول شیمیایی آن ماده مرکب استوار است.
danial_efatpanah بازدید : 744 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

اثرات زیست محیطی مصرف کودهای شیمیایی

(خاك سالم- گياه سالم- انسان سالم)

اثرات زیست محیطی مصرف کودهای شیمیایی 

راه درمان:  کشاورزی اورگانیک (Organic agriculture)

 

  تا اواخر دهه هفتاد میلادی افزایش مصرف کود شیمیایی موثرترین و ارزان ترین روش تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم در تمامی جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه محسوب می شد. به تدریج از اوایل دهه ی 80 میلادی به بعد اثرات سوء مصرف کنترل نشده کودهای شیمیایی بر طبیعت به ویژه در کشورهای پیشرفته که در ابعاد گسترده تری کودهای شیمیایی را تولید و مصرف می نمودند ظاهر گردید. گستردگی مصرف انواع کودهای شیمیا یی اثرات نامطلوبی در تمامی سطح زیر کشت بر جای گذاشته و کودهای شیمیایی به عنوان عامل اصلی آلوده کننده محیط زیست در بسیاری از مناطق جهان شناخته می شوند.

hosseinaslani بازدید : 1127 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

پاور پوینت  تاثیرات نابودی اوزون بر زمین

 

اوزون یک فرم سه اتمی می باشد که در جو بالای زمین مو جود است . لایه اوزون واقع در استراتوسفر و حدود 15 تا 30 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است  . . .

دانلود در ادامه مطلب . . .

jannesar بازدید : 1150 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

**فصل۱ **

معادله نوشتاری: معادله واکنش که تنها شامل نام واکنش دهنده ها درسمت چپ و نام فرآورده ها درسمت راست می باشد.

معادله نمادی: معادله کامل واکنش که در آن از نمادها و فرمول های شیمیایی مواد واکنش دهنده و فرآورده استفاده می کنیم و حالت فیزیکی آن ها و شرایط انجام واکنش نیز ذکر می شود.

واکنش سوختن: واکنشی که در آن واکنش دهنده با سرعت و شدت با اکسیژن ترکیب می شود و فرآورده اکسیژن دار به همراه انرژی آزاد شده بشکل نور و گرما، به دست می آید. مثل سوختن هیدروکربن ها وسوختن فلز منیزیم.

واکنش اکسایش: واکنشی که در آن واکنش دهنده با سرعت کم با اکسیژن واکنش می دهند مثل زنگ زدن آهن در هوای مرطوب یا اکسایش تدریجی نوار منیزیم با گذشت زمان.

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 1029 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

سوالات نهایی طبقه بندی شده شیمی۳

سوالات نهایی طبقه بندی شده شیمی ۳ از خرداد ۸۴ تا خرداد ۹۲ تقدیم می شود.

قبلا جناب آقای تمدنی نیزجزوه ای کامل تر به همین مضمون منتشر کرده اند
با تشکر از زحمات آقای تمدنی؛ این جزوه حاضرفشرده تر بوده و با تغییرات جدید کتاب چاپ ۹۲ هماهنگ شده است  .

دانلود سوالات نهایی طبقه بندی شده شیمی۳

منبع : شیمی یزد

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 420 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (0)

کتاب جدید التالیف شیمی ۳ چاپ ۹۲

کتاب شیمی ۳ برای سال جدید با تغییراتی در حدود ۱۵ درصد منتشر شده است.

chem3

مهمترین تغییرات عبارتند از:

۱- محلول سازی و استوکیومتری محلول ها از فصل۱ به فصل ۳ منتقل شده است.

۲-شکل هایی افزوده شده که یادگیری را آسان تر می کند.

۳- تاکید کتاب بر این نکته که واکنش های شیمیایی که در تمرین ها داده شده و

اطلاعات مربوط به آن ها جزو سوال پایانی و کنکور نباید باشد.

دانلود کتاب شیمی ۳ تالیف۹۲

منبع : شیمی یزد

سلامی (مدیر سایت) بازدید : 804 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (0)

جزوه آموزشی فصل اول شیمی ۳

جزوه آموزشی فصل اول شیمی ۳  شامل سوالاتی است که برای هر بحث از آسان به مشکل طراحی شده

و برای تدریس به روش همیاری مناسب است.این جزوه هم چنین دارای عکس و کاریکاتورهایی است که از

منابع گوناگون جمع آوری شده و به یادگیری مفاهیم کمک می کند.

دانلود جزوه آموزشی فصل اول شیمی۳

منبع : شیمی یزد

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
داریوش سلامی ..................................................................................... کارشناسی ارشد شیمی فیزیک................................................................... دبیرشیمی ناحیه1رشت .......................................................................... .shimisalami@yahoo.com ................................................................ شیمی یکی از مهمترین علوم پایه است که نقش کلیدی در زندگی بشر امروزی دارد و هر جنبه از زندگی ما ارتباط نزدیکی با این علم دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به سایت نمره بدهید.
    پیوندهای روزانه
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1015
  • کل نظرات : 183
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 461
  • آی پی امروز : 143
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 217
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 2,247
  • بازدید ماه : 1,190
  • بازدید سال : 48,601
  • بازدید کلی : 1,541,229
  • کدهای اختصاصی