loading...
شیــمـی سـلــامـــی/ شیمی دبیرستان
آخرین ارسال های انجمن
mehdi-unique بازدید : 113 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

                                                     به نام خدا

تحقیقی از : جواد میرزاخواه

موضوع : اکسایش

اُکسایــِش و کاهش (به انگلیسی: Redox) نام کلی واکنش‌های شیمیایی است که مایه تغییر عدد اکسایش اتم‌ها می‌شوند. این فرایند می‌تواند دربرگیرنده واکنش‌های ساده‌ای همچون اکسایش کربن و تبدیل آن به کربن دی‌اکسید و کاهش کربن و تبدیل آن به متان و یا واکنش‌های پیچیده‌ای چون اکسایش قند در بدن انسان طی واکنش‌های چند مرحله‌ای باشد

mehdi-unique بازدید : 700 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

                                                      به نام خدا

تحقیقی از : جواد میرزاخواه

موضوع : پیوند داتیو
 

پیوند داتیو
 نوعی پیوند کووالانسی بین دو اتم است که دو الکترون از یک اتم وارد اربیتال خالی اتم دیگر می‌شوند

mehdi-unique بازدید : 547 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

                                                     به نام خدا

تحقیقی از : جواد میرزاخواه

موضوع : اتم اسکاندیم



اسکاندیم
(Scandium) از عنصرهای شیمیاییجدول تناوبی است. نشانه کوتاه آن Sc و عدد اتمی آن ۲۱ است.

yaser020 بازدید : 418 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

           نام و نام خانوادگی:           یاسر قاسمی

                      کلاس:                     06

 

                                 جدول تناوبی

 

برای دانلود برنامه جدول تناوبی بر روی گوشیهای با سیستم  عامل اندروید به ادامه مطلب بروید.

 

momy0131 بازدید : 8014 شنبه 07 دی 1392 نظرات (1)

اول از همه بهتـــره بدونيم پرتو کاتدی چه زمانی جريان ميابد؟پرتو کاتدی،زمانی جريان ميابد که بين کاتد(منفی) و آند (مثبت)جریان الکترسیته به وجود آید.

پرتو کاتدی،بار منفی دارد.اين امر را با آزمايشی ساده ميتوانيم اثبات کنيم.به کمک يک آهنربا ميتوانيم منفی بودن اين پرتو را به راحتی اثبات کنيم.

 

پرتوهای کاتدی،در لوله های حاوی گازهای مختلف،رنگ های مختلفی دارند.

 

در لوله ی حاوی گاز هيدروزژن،پرتو کاتدی صورتی رنگ است.

 

در لوله حاوی گاز آرگون بنفش است.(بعضی لامپ های مهتابی)

 

در لوله حاوی گاز هليم گل بهی رنگ است.(لامپ های مهتابی)

 

کاربردها


1-صنعت معدن 

 

 

در مهندسی معدن از پرتو های کاتدی استفاده می شود.به این صورت که کادانان و مهندسان برای آن که بفهمند که چه عناصری در یک تکه سنگ یا سنگ های یک کوه وجود دارد و جنس آن کوه را تشخیص دهند مقداری از سنگ های کوه مورد نظر را کنه و بعد از بردن به آزمابشگاه و بوسیله ی ابزار هایی که دارند به آن    ها پرتو کاتدی می تابانند و طبق این قانون که هر عنصر در مقابل پرتو های کاتدی رنگ خاصی دارد می توانند تشخیص بدهند که چه عناصری در ماده ی مورد نظر وجود دارد.

 

2- الکتروشیمی

 

استفاده از پرتو های کاتدی در الکترو شیمی نیز کاربرد دارد.به این صورت که اگر در بدن شخصی غده ی سرطانی وجود داشته باشد یا قسمتی از بدن فرد دارای سرطان باشد می توانیم با پرتو های کاتدی از آن عکس برداری کنیم. روش کار به این صورت است که در بدن شخصی که دارای سرطان است در قسمتی که سرطان وجود دارد با تزریق فلز مورد نظر یا ماده ی شیمیایی که برای این کار مناسب باشد به قسنت سرطانی می توان با تاباندن پرتو کاتدی به راحتی از بدن شخص عکس گرفت.

 

پرتو های کاتدی استفاده های زیاد دیگری دارند مثلا استفاده در تلوزیون ها و مانیتور های کامپیوتر و ......

 

 

meysamakbari2 بازدید : 339 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

موضوع تحقیق:الکترونگاتیوی

نام ونام خانوادگی:میثم اکبری

شهیدنصیری ٠٦

 

اتم وقتی در لایه ظرفیت خود الکترون کمتری داشته باشد تمایلش به گرفتن و یا دادن الکترون بیشتر می‌شود. هرچه عنصری تمایل بیشتری به گرفتن الکترون داشته باشد الکترونگاتیوتر است.

mahdi76 بازدید : 341 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

 

کاری ازمهدی مشتاقی،رجایی1،دوم تجربی

بشر با تلاش برای دستیابی به مواد جدید, با استفاده از مواد ألی (عمدتا هیدروکربنها) موجود در طبیعت به تولید مواد مصنوعی نایل شد. این مواد عمدتا شامل عنصر کربن , هیدروژن, اکسیژن, نیتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پلیمری معروف هستند. مواد پلیمری یا مصنوعی کاربردهای وسیعی , از جمله در ساخت وسایل خانگی , اسباب بازیها, بسته بندیها , کیف و چمدان , کفش , میز و صندلی , شلنگها و لوله های انتقال أب , مواد پوششی به عنوان رنگها برای حفاظت از خوردگی و زینتی , لاستیکهای اتومبیل و بالاخره به عنوان پلیمرهای مهندسی با استحکام بالا حتی در دماهای نسبتا بالا در ساخت اجزایی از ماشین آلات, دارند..

mahdi76 بازدید : 375 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

کاری ازآرمین بهروج ،رجایی1،دوم تجربی

 

شیمی یکی از علومی است که هموراه در زندگی بشر دخالت کامل داشته و وارد و به اندازه که تمدن کنونی بیشتر شود دخالت آن در شئون مختلف زندگی نیز زیادتر خواهد شد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از مواد شیمیایی گوناگون است. بعضی از این مواد مانند آب کاملاً برایمان آشنا است اما بسیاری مواد دیگر وجود دارند که چندان آشنا نیستند. واقعیت آن است که ما از هر لحاظ با مواد شیمیایی روبرو هستیم. لباسی که می پوشیم، غذایی که مصرف می کنیم، کاغذی که مطالب را روی آن می خوانیم همگی مواد شیمیایی به شمار می روند. علم شیمی از اجسام و خواص و ساختمان آنها و واکنشهایی که آنها را به اجسام دیگر تبدیل می نماید بحث می کند. طی هزاران سال، دانش شیمی تنها منحصر به تهیه اکسیرها، عطرها و جوهر های پاره ای از فلزات بود. یونانیان قرن پنجم که همواره در صدد پی بردن به رموز و اسرار طبیعت بودند آب را که مایه حیات سایر موجودات است عنصری ساده می پنداشتند حال آنکه آب ترکیبی از دو عنصر ساده اکسیژن و هیدروژن است

mahdi76 بازدید : 496 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

 

کاری ازمحمدعلی عاشری مدرسه رجایی1 دوم تجربی

اکسیژن یکی از عناصر شیمیایی در جدول تناوبی است که نماد آن O و عدد اتمی آن 8 می‌باشد. این ماده ، یک عنصر حیاتی بوده و همه جا چه در زمین و چه در کل جهان هستی یافت می‌شود. مولکول اکسیژن (O2 )در زمین از نظر ترمو دینامیکی ، ناپایدار است، ولی توسط عمل فتوسنتز باکتریهای بی‌هوازی و در مرحله بعدی توسط عمل فتوسنتز گیاهان زمینی بوجود می‌آید.

تاریخچه

اکسیژن در سال 1771 توسط داروساز سوئدی "Karl Wilhelm Scheele" کشف شد، ولی این کشف خیلی سریع شناخته نشد و با اکتشاف مستقل "Joseph Priestley" بطور گسترده تری شناخته شد و توسط "Antoine Laurent lavoisier" در سال 1774 نام‌گذاری شد.

mahdi76 بازدید : 486 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

 

کاری از آرمین بهروج

اروین شرودینگر پس از محاسبه های فراوان به این نتیجه رسید که برای مشخص کردن هر اوربیتال اتم مانند جسم در فضا به سه عدد مانند طول ،عرض،ارتفاع نیاز است که شرودینگر از عددهای کوانتومی n،l،ml استفاده کرد.

تعریف اعداد کوانتومی در ادامه مطلب

درباره ما
Profile Pic
داریوش سلامی ..................................................................................... کارشناسی ارشد شیمی فیزیک................................................................... دبیرشیمی ناحیه1رشت .......................................................................... .shimisalami@yahoo.com ................................................................ شیمی یکی از مهمترین علوم پایه است که نقش کلیدی در زندگی بشر امروزی دارد و هر جنبه از زندگی ما ارتباط نزدیکی با این علم دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به سایت نمره بدهید.
    پیوندهای روزانه
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1015
  • کل نظرات : 183
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 461
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 246
  • باردید دیروز : 263
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 2,539
  • بازدید ماه : 1,482
  • بازدید سال : 48,893
  • بازدید کلی : 1,541,521
  • کدهای اختصاصی